Genezą marki Apidura jest jeden z wyścigów ultra przez Afrykę - Tour Divide, w którym brała udział jedna z założycielek. Tori Fahey poszukiwała alternatywy dla sakw montowanych na bagażniki rowerowe.
Dodatkowo chciała zwrócić uwagę na problem kompulsywnego konsumpcjonizmu. Łącząc swoje doświadczenie oraz filozofię less-waste, wraz z koleżanką stworzyły, nawet ten moment, jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek toreb rowerowych na świecie.
Nazwa Apidura pochodzi od dwóch łacińskich słów Api - Pszczoła oraz Dura - wytrzymały, zatem torby Apidura można opisać jako wytrzymałe pszczoły, które jak wiemy lubią pracować.
Taka założenie przyświecała założycielkom tej Brytyjskiej marki - stworzyć lekki i wytrzymałe torby, które podołają nawet najcięższym wyprawą.
Marka Apidura od początku swojego istnienia wspiera czołowych zawodników zawodów typu ultra na świecie. Rezultatem jest między innymi zwycięstwo Austriaka Christoph’a Strasser’a w 4000 km wyścigu przez Europę. Angażuje się również w wiele rowerowych inicjatyw.
Zostaw komentarz
Ta strona jest chroniona przez hCaptcha i obowiązują na niej Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi serwisu hCaptcha.